تابلو راهنما, مقالات

ساخت تابلو راهنما شرکتی

photo 2017 10 15 17 29 07

همه چیز در مورد تابلو راهنما اداری  

تابلو راهنما یکی از مهمترین ملزومات اداری و خدماتی می باشد که باید در مراکز عمومی و ساختمان های بزرگ نصب شوند. تابلو های راهنما از مهمترین تولیدات در صنعت تابلوسازی به حساب می آیند که به روش های مختلف برای هدایت مراجعه کنندگان به مکان یا بخش مورد نظرشان، طراحی و اجرا می شوند. بدون تابلو راهنما پیدا کردن مسیر و بخش مدنظر بسیار دشوار می شود. این نوع تابلو ها به نوعی علامت یا به اصطلاح Sing هستند که مانند تابلو های تبلیغاتی به بخش جداناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند. هدف اصلی ساخت تابلو های راهنما مشخص کردن مسیر و هدایت بهتر افراد در مکان های مختلف می باشد.   در مکان های پر ازدحام تجاری، خدماتی، اداری، آموزشی و دیگر مکان های عمومی و مسکونی که ممکن است پیدا کردن مسیر برای مراجعه کنندگان سخت و گمراه کننده باشد، نصب تابلو های راهنمای ضروری است.

نمونه تابلو راهنما

نمونه تابلو راهنما

امروزه که در همه شهر های ساختمان های بزرگ بسیار به چشم می خورند، نصب تابلو های راهنما بهترین راه برای کنترل نظم در محیط های مختلف می باشد. تابلو راهنما طبقات که معمولا در بخش ورودی اصلی هر ساختمان نصب می شود تا حد زیادی از ایجاد ازدحام و بی نظمی جلوگیری می کند. نصب چنین تابلو هایی در راهرو ها در پیدا کردن مسیر به مراجعه کنندگان کمک می کند. همچنین به کمک این تابلو ها افراد می توانند اتاق های مورد نظرشان را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنند. به این ترتیب دیگر نیازی برای یافتن بخش مورد نظر خود از دیگر بخش ها سوال کنند و ازدحام ایجاد کنند. در چنین شرایطی کار ها سریع تر پیش می رود و رضایت ارباب رجوع به خوبی جلب می شود.

تابلو راهنما

نمونه تابلو راهنما

بیشترین کاربرد تابلو راهنما 

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، تابلو راهنما از جمله تابلو های ضروری به حساب می آید که در مکان های عمومی و ساختمان هایی که بخش های متعددی دارند، نصب می شوند. تصور کنید که برای اولین بار وارد یک مرکز بزرگ تجاری، اداری یا مراکز عمومی مثل فرودگاه ها، سالن کنفرانس و… شده اید، در چنین شرایطی برای یافتن مسیر خود باید از بخش اطلاعات و با افراد حاضر در محیط سوال کنید. این کار ممکن است زمان بر و خسته کننده باشد و در مواردی دچار سردرگمی خواهید شد. هیچ کس بی نظمی را دوست ندارد و همه ترجیح می دهند کار ها منظم و سر وقت انجام شود. وجود تابلو های راهنما در هر بخش به افراد کمک می کند تا مسیر مدنظر خود را به راحتی پیدا کنند.

بیشترین کاربرد تابلو راهنما عبارتند از :

  1. معرفی طبقات ساختمان
  2. معرفی بخش های مختلف یک مرکز یا سازمان
  3. معرفی اتاق های مختلف
  4. معرفی سمت افراد
  5. نشان دادن نماد های ایمنی و هشدار ها
  6. اطلاع رسانی در مراکز خدماتی، رفاهی، آموزشی و تجاری مثل فرودگاه ها، ترمینال ها، مراکز ورزشی، ایستگاه راه آهن، بانک ها، سالن های نمایشگاه، کنفرانس ها و…
  7. راهنمایی افراد در سازمان ها و شرکت ها

تابلو های راهنما از مهمترین ملزومات در بیمارستان ها به شمار می آیند که باید حتما در راهرو ها و بخش های مختلف نصب شوند. در محیط هایی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی سرعت عمل اهمیت بسیاری دارد. نبود تابلو های راهنمایی در بیمارستان ها بیش از محیط های دیگر آسیب زننده و دردسر ساز می باشد.

photo 2017 10 15 17 28 43

نصب تابلو راهنما شرکتی

انواع مختلف تابلو های راهنما

تابلو راهنما انواع مختلفی دارد. این تابلو ها از نظر کاربرد، نوع متریال و روش ساخت در انواع گوناگونی ساخته می شوند و وجه اشتراک تمامی انواع آن، معرفی بخش های مختلف یک محیط می باشد.

انواع تابلو راهنما از نظر کاربرد عبارتند از :

  1. تابلو راهنمای دیواری در قسمت ورودی اصلی ساختمان
  2. تابلو راهنمای طبقات در بخش های مختلف
  3. تابلو آویز راهنمای مسیر
  4. تابلو راهنمای ایمنی ( خروج اضطراری، شیر آتش نشانی، آسانسور، راه پله و…. )
  5. پلاک های راهنما ( معرفی بخش های حسابداری، انبار، واحد فنی و…

تابلو راهنمای شرکتی

تابلو راهنمای شرکتی

تابلو های راهنما از نظر متریال ساخت در انواع زیر دسته بندی می شوند :

  1. پلکسی گلاس
  2. آلومینیومی
  3. استیل
  4. شیشه ای
  5. کامپوزیت
  6. مولتی استیل
  7. MDF
  8. انواع ترکیبی

جنس تابلو راهنما بر اساس سلیقه مشتریان و مطابق نیاز ساختمان، دکوراسیون فضای داخلی و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، تعیین می گردد. تابلو هایی که مطابق استاندارد های روز ساخته شده باشند، از آشفتگی و سردرگمی مراجعه کنندگان جلوگیری می کنند. روی تابلو ها باید المان های مختلف راهنمایی از جمله شماره طبقات یا واحد ها، نام و نشان شرکت ها، علائم راه پله، ورود و خروج، آسانسور، انبار، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… درج شوند.

 

کیفیت ساخت تابلو ها

متریال گوناگونی در ساخت تابلو راهنما استفاده می شود. پلکسی گلاس به دلیل تنوع رنگ بالا، مناسب ترین ماده برای ساخت این نوع تابلو ها می باشد. تابلو هایی که از پلکسی گلاس ساخته می شوند ماندگاری بالایی دارند و تا مدت ها می توان از آن ها استفاده کرد.

کامپوزیت یکی دیگر از متریال رایج در ساخت تابلو راهنما به شمار می رود. کامپوزیت ظاهر زیبا و جذابی دارد و در برابر عوامل اکسایش بسیار مقاوم است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای محیط های باز می باشد.

تابلو های راهنمای آلومینیومی از نمونه های جذاب و پرطرفدار در بازار به حساب می آیند. این نوع تابلو ها مقاومت بالایی دارند و برای پارکینگ ها و لابی انتخاب مناسبی هستند.

اگر زیبایی و کیفیت تابلو راهنما برای شما اهمیت دارد، تابلو های استیل بهترین گزینه برای شما هستند. به طور کلی استیل در صنعت تابلو سازی طرفداران زیادی دارد. ظاهر شیک و لاکچری تابلو های استیل در کنار کیفیت و استحکام بالا، آن را به نمونه ای بی رقیب تبدیل کرده است. استیل در برابر عوامل محیطی و تغییرات جوی بسیار مقاوم است به همین دلیل هم در محیط های بسته و هم در فضای باز قابل نصب است. استیل بسیار انعطاف پذیر است و به همین دلیل حکاکی بر روی آن به خوبی انجام می شود. اگر طرح خاصی برای تابلو خود در نظر دارید، بهتر است استیل را انتخاب کنید.

 

ساخت تابلو راهنمای

پیش از سفارش تابلو راهنما شرکتی، بهتر است با ویژگی های یک تابلو خوب و استاندارد های ساخت آن بیشتر آشنا شوید. این تابلو ها باید زیبایی و جذابیت زیادی داشته باشند تا در بخش ورودی توجه افراد را جلب کنند. البته خوانا بودن و واضح بودن متن و نشانه های تابلو نیز بسیار مهم است. متن روی تابلو باید به گونه ای باشد که برای تمام افراد قابل خواندن باشد. یکی از فاکتور های مهم در ساخت تابلو های راهنما این است که طراحی آن متناسب با علائم و اصول بین المللی انجام شود. تابلو باید در محل مناسبی نصب شود تا برای همه افراد قابل رویت باشد.

 

تابلو راهنمای شرکتی تابلو راهنما

در ساخت تابلو های راهنما از تجهیزات جدید و ابزار برش باکیفیت استفاده می شود. تابلو های راهنما در بخش ورودی و راهرو های اصلی هر مکانی نصب می شوند و به همین دلیل ظرافت و زیبایی از فاکتور های مهم در ساخت آن ها می باشد.

این تابلو ها به صورت کاملا سفارشی و مطابق خواست و سلیقه مشتری آماده می شوند. شما می توانید پیش از سفارش خود با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و  بهترین نمونه را انتخاب کنید. بررسی نمونه قبلی و ارزیابی کیفیت ساخت و زیبایی آن ها می تواند در انتخاب تابلو مناسب به شما کمک کند.

 

هزینه ساخت تابلو راهنما

عوامل متعددی در تعیین قیمت تابلو های راهنما دخیل هستند. کیفیت ساخت و استفاده از متریال مرغوب در ساخت تابلو، مهمترین و موثر ترین فاکتور در تعیین قیمت کار می باشد. ابعاد و اندازه تابلو، پیچیدگی طرح و دشواری کار، جنس تابلو، اشکال و المان های به کار گرفته برده شده در طراحی تابلو، مدت زمان برای آماده کردن تابلو همگی از عوامل اصلی در تعیین قیمت نهایی تابلو ها می باشند.

 

کلام پایانی

تابلو راهنما از ملزومات اصلی هر ساختمان و مجموعه ای است که نصب آن ها اجتناب ناپذیر است. ساخت تابلو های راهنما در مراکز مختلف مستلزم رعایت استاندارد های آن دسته از مراکز می باشد که متاسفانه برخی از تابلو ساز ها این مسئله را نادیده می گیرند. تجهیز کارگاه های تولیدی به دستگاه ها و ابزارآلات جدید و مدرن سرعت و دقت عمل کار را تا حد زیادی بالا می برد. تابلو های راهنمایی و اطلاعات در بخش های اصلی هر ساختمان نصب می شوند و شما می توانید طرح و رنگ این تابلو ها را هماهنگ با دکوراسیون داخلی فضا انتخاب کنید. شما می توانید با انتخابی مناسب علاوه بر جلب رضایت ارباب رجوع و تکریم مراجعه کنندگان،  زیبایی و جلوه محیط را دو چندان کنید.

کیفیت ساخت تابلو های راهنمای اداری و شرکتی اهمیت زیادی دارد. تابلو ها باید به راحتی تمییز شوند و در برابر آب و مواد شیمیایی مقاوم باشند. طول عمر بالا از فاکتور های مهم یک تابلو خوب می باشد. تابلو ها با کیفیت جلوه ظاهری خود را تا مدت طولانی حفظ می کنند و کدر نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *