تابلو فلکسی فیس

تابلو فلکسی به متریالی میگویند که کاربردهای فراوانی دارد، از تابلوهای سر درب مغازه گرفته تا تابلوهایی و بیلبوردهایی که در ساخت آنها از لامپ های مهتابی و یا اس ام دی استفاده میشود. بنر و فلکسی فیس هر دو از دو نوع چینی و کره ای تشکیل شده اند که  قیمت و جنس .آنها متفاوت است

مشخص است که جنس کره ای نسبت به چینی از مقاومت بالاتری برخوردار است و به همین علت هم بیشتر مورد استفاده قرارگرفته .  جنس متـریال تابلوهای فلکس از فلکسی است که بسیار  مقرون‌به‌صرفه و پرکاربرد  است؛ زیرا علاوه بر نورانی بودن تابلوهای فلکس، رویه فلکسی آن به‌راحتی تعویض می شود.

از تابلو فلکسی می‌توان به‌عنوان تابلو سر درب ، تابلو فروشگاه‌ها ،تـابـلـو مغـازه و شرکت‌ها ،  و در تبلیغات محیطی، بیلبوردها و فضاهای نمایشگاهی استفاده کرد.

تابلو فلکسی فیس

در دنیای تجارت  ابزارهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، یکی از ابزارهای مفید در شناساندن حرفه و تجارت به دیگران استفاده از تابلو ها می باشد. تنوع در مدل ها و نمونه های مختلف تابلو و همچنین طراحی های خلاقانه بازار استفاده از تابلو را در تبلیغات داغ نگه داشته است. تابلو فلکسی فیس در واقع نمونه هایی از تابلوهای  حروف برجسته هستند. این نمونه تابلو ها از دو بخش یا فریم تشکیل شده است ، فریمی که در زیر قرار می گیرد برای نورپردازی است و روی ورق گالوانیزه قرار می گیرد و بخش یا فریم رویی طرح اصلی روی پارچه قرار می گیرد. از تابلو فلکسی فیس  در تمام مکان ها می توان استفاده کرد. کیفیت بالای مواد اولیه تابلو فلکسی فیس  باعث می شود تا برای ساختن تابلوهایی که در پشت آن ها نیاز به  نور پردازی دارد بیشتر استفاده شود.

شکل ظاهری تابلو فلکسی فیس مکعبی است ودر نمونه های ریلی، سپری و اسکلت فلزی موجود می باشد. ابعاد تابلو فلکسی فیس  با توجه به مکان  مورد استفاده و سلیقه مشتری فرق می کند. برای اینکه تابلو کیفیت نورپردازی باید هر سال قسمت نورپردازی و مهتابی های آن چک شود و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید. کیفیت طرح  چاپ شده پر رنگ تر از نمونه ای است که در برنامه نرم افزاری  طراحی می شود زیرا در غیر اینصورت در طول شب وقتی نور مهتابی  پشت طرح تابلو می افتد طرح شما ممکن است بی رنگ به نظر برسد.

مراحل ساخت تابلو فلکسی فیس

طراحی  طرح های مورد نظر برروی تابلو با نرم افزار فتوشاپ

آماده سازی طرح

استفاده از یک قاب پروفیل برای قرار دادن طرح روی آن

نورپردازی تابلو با استفاده از   لامپ فلورسنت یا مهتابی

البته ازپروژکتور و لامپ های LED نیز برای نورپردازی  می توان استفاده کرد.

نورپردازی در تابلو فلکسی فیس

برای نورپردازی در تابلوهای فلکسی فیس  استانداردهای مشخصی وجود دارد. به ازای هر 30 تا 35 سانتی متر در  تابلو یک عدد مهتابی قرار داده می شود. اندازه مهتابی های بزرگ 120 سانتی متر و مهتابی های کوچک 60 سانتی متر می باشد. اما برای کاهش مصرف انرژی از لامپ های LED استفاده می شود.

مزایای استفاده از تابلو فلکسی فیس

مقاومت بالا این نمونه تابلو ها در مقابل تغییرات آب و هوا

مقاومت در برابر رطوبت و نور خورشید

این خصوصیت باعث می شود به راحتی  در فضای بیرون استفاده شود

قابلیت تعویض رویه فلکسی

دوام و عمر بالا به علت استفاده از مواد با کیفیت در ساخت آن

مقاومت در برابر گاز ازن، اشعه ماورای بنفش

توانایی تغییر طرح بدون آسیب و بدنه اصلی تابلو

قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و جوی

تفاوت بنر و فلکسی:

در واقع متریال فلکسی به جنسی گفته می شود که نــور را از خود عبور می دهد  اما بنر قابلیت عبور نور را ندارد و معمولا نور از جلو بوسیله پروژکتـور به آن می تابد.

یکی از مزایای تابلو فلکسی مقاومت در برابر نور آفتاب و گرمای شدید می باشد .

از تفاوت بنر و فلکس ، توانایی عبور نور از جنس فلکس می باشد.

برای تابلوهایی که نیازی به عبور نور از پشت ندارند،  بنر انتخاب مناسبی است و توسط پرژکتور میتوان نور مورد نیاز بنر را محیـا کرد.

نوع دستگاه چاپ هم در بالا بودن کیفیت چاپ نقش مهمی دارد ،  که اگر شماقصد داشته باشید  برای چاپ خود از بنر کُره ایی استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ انجام میشود دارای کیفیت پایین چاپ باشد ، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نمیشود.

در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر چاپ میشود .

 معایب  تابلو فلکسی فیس

گاهی اوقات ایراد و اشکال در یک محصول به دلیل استفاده نامناسب  از مواد اولیه به وجود می آید. مواد اولیه تابلو فلکسی فیس از جنس های متفاوتی می باشد. با شناخت مواد با کیفیت و سپردن کار به افراد با تجربه طول عمر و دوام تابلو طراحی شده بیشتر خواهد شد.

 

نمونه کارهای تابلو فلکسی فیکس

برای مشاهده نمونه کار تابلو فلکسی فیکس در ابعاد بزرگتر بر روی تصاویر کلیک نمایید